tisdag 27 september 2011

Mama skriver om ammande förskolebarn

Bloggen Amma vidare startades för att normalisera amning av barn som passerat bebisstadiet. Tidningen Mama hängde på och publicerar ett stort jobb om ammade tre-fyraåringar. Heder åt er spom ställde upp på intervju och bild. Även om det ofta känns lite chockartat första gången man ser ett lite större barn ammas så är det en oundviklig del i processen för att själv få en syn på amning av större barn som normalt.
Ögonen behöver vänja sig.

2 kommentarer:

Maja sa...

Jättebra att fler skriver och visar amning av större barn. Lite trist att dom skriver att det är så otroligt ovanligt. Och att det är så ovanligt att det inte ens fins statistik för det. Det känns ju fel. Att statistiken inte finns beror på att ingen frågar. På bvc "antog" dom och skrev att dottern slutade amma vid ett år utan att fråga mig. Fast hon inte hade kommit halvvägs i sin amning då ens...

Hanna sa...

Jag gjorde misstaget att läsa folks kommentarer tyärr. Jag blir lika ledsen och provocerad av alla åsikter folk har om amning som rasism. Jag orkar inte svara. Vad ska man säga. Mitt enda motto är att göra det som är bäst för mitt barn. Om det bästa för honom vore att sluta med amningen så gör jag det. Det är ingen uppoffring för mig. Tvärtom! Fördelarna vinner med hästlängder. Men tyvärr tar jag skada av omgivningens fördomar. Inbillar mig ibland att jag gör fel, fast jag vet att jag gör rätt. Helt rätt!